Léto je tady. Jak odolat sladkému?

0
84
pixabay.com

Ačkoliv zahřešit si s nějakou sladkostí není čas od času vůbec na škodu, aktuální stravovací trendy důrazně zastávají výrazné omezování cukru. Věděli jste, že jeho doporučená maximální denní dávka je 300 g, což se rovná zhruba 2-3 kouskům ovoce? Trend snižování příjmu cukru kvitují i odborníci, kteří ho dlouhodobě podporují. Přesto, že se jeho omezování může zdát náročné, objevuje se na trhu stále větší množství inovativních produktů bez přidaného cukru, se kterými hravě vyřešíte snídaně i svačiny.

Plnohodnotný začátek dne

„V dnešní době, kdy jsou velmi trendy smoothie, fresh nápoje a různé druhy džusů, do sebe můžeme nevědomky dostat mnohem větší množství cukru, než bychom měli, a proto je potřeba se i nad jeho příjmem v rámci dne zamyslet,“ říká nutriční a výživová specialistka, Kristýna Ostratická. Konzumace ovoce je vhodná především dopoledne, dodá totiž tělu potřebné látky pro zvýšení funkce mozku, pozitivně ovlivní i činnost nervové a svalové soustavy. Chcete-li po ránu podpořit svůj metabolismus, doporučuje se začít den teplou snídaní, která posílí slezinu zodpovědnou za správné trávení. Ideálním řešením jsou např. teplé ovesné kaše.

Nestíháte svačinu? Dejte si nápoj

Odpolední svačina už dávno nemusí být jen chlebík se šunkou, skvěle poslouží i ovesný nápoj. Obzvlášť když zápasíte s časem, oceníte tuto rychlou variantu, k jejíž přípravě vám stačí jen vločky a voda či mléko. Takový nápoj obsahuje oves, který vám udělá dobře – je totiž přirozeným zdrojem vlákniny a bílkovin. Vláknina je důležitá pro podporu správného trávení a bílkoviny zase skvěle zasytí. Chcete-li si drink přirozenou cestou osladit, přidejte ovoce. Nestíháte? Vsaďte na Super nápoj bez přidaného cukru v příchutí jahoda s banánem, kterým se neošidíte o bílkoviny ani vlákninu. Obsahuje pouze přirozeně se vyskytující cukry z ovoce, protein ze syrovátky a vlákninu z ovesných vloček.

Kde všude se cukrům vyhnout

Tušili jste, že cukr přijímáme i ve zdánlivě nesladkých pokrmech? Jeho nadměrná spotřeba je proto dost často nevinná. Kdo by totiž řekl, že se cukr objevuje např. v paštice, párcích, sušeném masu, rajčatových omáčkách, nebo dokonce v chlebu? V letních měsících se navíc často necháme ovládnout chutí a rádi sáhneme např. po tvarohovém nanuku s čokoládou, sladkém pečivu, sušenkách, či ovocných salátech, čímž příjem cukrů vědomě zvyšujeme. „Cukr je v posledních letech na radaru českých spotřebitelů. Rolí nás výrobců, je nabídnout lidem jejich oblíbené výrobky s nižším nebo nulovým množstvím cukru a nechat výběr na nich,“ říká Martin Jahoda, syn zakladatele a nový generální ředitel společnosti Emco.

Napsat reakci

Please enter your comment!
Please enter your name here