Jak si udržet skvělou postavu i přes zimu?

0
297

Vánoce jsou tradiční období pro kila navíc. V zimě přirozeně stoupá chuť na sladké, protože je kratší den, dříve se stmívá, chodíme za tmy do práce a z práce a celkově máme méně energie. Trápí vás to? Nemusí.

Udržet si vypracovanou postavu dá zabrat. Zdravý životní styl by se proto pro nás měl stát samozřejmostí i koníčkem, aby nás nelákalo sklouznout k neřestem. Pokud si osvojíme pár jednoduchých triků, půjde to snáz. Podle některých studií potřebujeme přibližně 66 dní na to, aby se z nového chování pro nás stala zaběhnutá rutina. Začněte dnes a do Vánoc si na své „staré zlozvyky“ ani nevzpomenete!

Pravidelnost

„Ať už hubnete nebo „jen“ udržujete svou vysněnou postavu, pravidelnost je důležitá. Jídlo v menších porcích každé tři hodiny zaručí, že nebudete hladově pošilhávat po bagetě z rychlého občerstvení, nezláká vás vůně grilovaného kuřete, ani nesáhnete po sladké tyčince. Vynecháním svačiny nebo večeře si rozhodně neprospějete, naopak, hlad a chuť na něco nezdravého se umocní,“ říká Věra Burešová, hlavní výživová poradkyně Naturhouse.

Snídaně je základ

Bez tak významného základního kamene, jakým je snídaně, stavět nemůžete. Dopřejte si kvalitní sacharidy a bílkoviny, které vás zasytí a dodají vám dostatek energie na celé dopoledne. Vejce, šunka nebo tvarohová pomazánka, porce zeleniny a kousek celozrnného pečiva jsou naprosto ideální. Máte-li raději sladkou snídani, pak volte domácí nepřislazované müsli, bílý jogurt a kousek ovoce. Aby vše fungovalo, jak má, začněte již ráno dodržovat pitný režim, například teplý bylinkovým nebo ovocným čajem.

Svačina do kabelky

Nemlsejte mezi jídly a nenahrazujte svačinu cigaretou, ani večeři alkoholem. Svačina je podstatnou součástí jídelníčku nejen dětí, ale i dospělých. Ideální je sezónní ovoce, ale dopřát si můžete i raw nebo proteinovou tyčinku, sušené ovoce, semínka, ořechy, polotučný tvaroh nebo dip se zeleninou. „Mějte v kabelce vždy nějakou zdravou pojistku, která vás zachrání před kručením v břiše a návštěvou nejbližší cukrárny,“ říká Burešová z Naturhouse.

Dostatek tekutin

Během dne vypijte alespoň 1,5 litru neperlivé a neslazené vody. Pokud vám takový nápoj připadá fádní, přidejte pár kapek citronové šťávy, lístky máty či meduňky nebo plátek pomeranče, okurky nebo jablka. Zajímavou chuť přidá i pár kuliček mražených borůvek nebo malin. Myslete také na to, že do pitného režimu se rozhodně nepočítají sladké a energetické nápoje a alkohol.

Omezte kávu

Čím méně kávy vypijete, tím více pro své zdraví uděláte. Vyhýbejte se především velkým kávám s mlékem a sladkými sirupy. Obsahují více cukru než kofeinu, proto po nich nejen přiberete, ale navíc budete brzy unavení.

Správný poměr

Na třetiny. Přesně tak by měl být rozdělený každý váš talíř s obědem i večeří. Jednu třetinu zaplňte syrovou či šetrně upravenou zeleninou, nejlépe sezónní. Druhou třetinu tvoří kvalitní bílkovina: libové maso, ryba, tempeh, tofu či luštěniny. A na poslední část přidejte sacharidovou přílohu – bulgur, kuskus, quinou, vařené brambory, rýži nebo těstoviny. Pozor, sacharidy ze svého jídelníčku nevynechávejte, dlouhodobě to naše tělu vyčerpává a hubnutí to také nepomáhá.

Vyzkoušejte bylinky

Sůl nad zlato? Jen pokud se s ní jako s drahým kovem šetří! Příliš velké množství soli v naší stravě působí negativně na krevní tlak, cévy, játra, kosti, ledviny. Omezte proto sůl a nahraďte ji čerstvými i sušenými bylinkami nebo kořením (pozor na směsi s vysokým podílem soli). Uděláte nejen něco pro své zdraví, ale zároveň objevíte nové chutě.

Pohyb i odpočinek

Nemusíte se dřít v posilovně nebo platit za služby osobního trenéra. Třicet minut rychlejší chůze na čerstvém vzduchu umí zázraky. Chůze je pro nás nejpřirozenější pohyb a kyslík prospěje nejen našim plicím svižná procházka vám také pomůže pročistit si hlavu. Pro zpevnění těla je výborná i jóga nebo pilates.

Napsat reakci

Please enter your comment!
Please enter your name here