Jak shodit pár kil, které jste přibrali přes svátky?

0
84

Jíst zdravěji a shodit pár kil. Patří toto předsevzetí mezi ty, které se každým novým rokem na vašem seznamu opakují? Možná už máte tendenci to vzdát a žádné cíle si nedávat. Co by to však bylo za nový rok bez nějaké osobní výzvy? Předsevzetí „zhubnout“ si dává více než polovina lidí. Pouze pětina jej ale dodrží déle než pár dní. Se snazším začátkem vám ve výzvě pomohou následující tři tipy.  

Odlehčené ráno

Snídaně je základ dne. Obzvlášť to platí pro ty, kteří se snaží zbavit přebytečných kil. Tvrdíte, že ráno nemáte hlad a snídat nepotřebujete? I chuť k snídani se dá vybudovat! Pro tělo je to obzvlášť důležité – po celé noci je totiž vyhládlé, dehydrované a jednoduše potřebuje nastartovat. Kdo si v dobré víře upře snídani, spořádá během dne daleko více kalorií, protože ho kvůli rozkolísané hladině krevního cukru honí častěji mlsná. Pro ty, kdo se chtějí naučit zdravě snídat, máme tip na odlehčenou verzi. Jedná se o sypané müsli s mixem ovesných, žitných, ječných a pšeničných vloček. Odborníci radí, že právě směs několika druhů vloček pomáhá udržovat stabilní hladinu cukru. A pro ty, kdo si k snídani rádi zakřupou, jsou k dostání müsli bez přidaného cukru, které křupou díky obsažené vláknině získané z kořene čekanky.

Ve dvou se to lépe táhne

Pokaždé, když se rozhodnete vařit zdravě, vydrží vám to jen pár dní? Nebuďte v tom sama a zapojte do své výzvy i okolí. Domluvte se s kolegyní a místo zbytečného utrácení za polední menu každá připravte nějakou část společného oběda a svačiny. Ujasněte si, co by v krabičkách nikdy nemělo chybět (kousek ovoce, kousek zeleniny, zdravé tuky v podobě oříšků) a také co je vám či není po chuti. Uvidíte, že radost z připravovaných krabiček najednou dosáhne úplně jiných rozměrů, když ji budete mít s kým sdílet. Pokud vaříte pro celou domácnost, pomůže vám týdenní jídelníček, který si vzájemně sestavíte. Pokud máte navíc v domácnosti potomky, o to více seznam oceníte. Jak je známo, děti často rády mění svá stanoviska v tom, co jim nechutná. Pokud se však na tvorbě seznamu budou podílet, nechtěným pokrmům se dokonale vyhnete.

Vstříc výzvám

Vracíte se domů z práce bez energie a na to jít ještě do fitness centra nemáte ani pomyšlení? Dodržovat fyzickou aktivitu alespoň 4x týdně není úplně snadné. O to víc byste se však měla zaměřovat na výzvy, které vás denně obklopují. Že je nevidíte? Nepoužívejte výtah, ale choďte po schodech. Do práce se nedopravujte MHD, ale pěšky (alespoň částečně). Místo rovinky volte kopcovitý terén. Jídlo si neobjednávejte, ale dojděte si ho nakoupit a uvařte. Každý den doma proveďte alespoň drobný úklid. Máte-li sedavé zaměstnání, vyměňte židli na pár hodin denně za gymnastický míč. V dnešní době vám navíc mohou být pomocníkem nejrůznější chytré aplikace, které pohybovou aktivitu skvěle hlídají. Jakmile vás párkrát pochválí, uvidíte, že budete chtít překonávat sama sebe. Tak vzhůru do toho! 

Zdroj: Emco.cz

Reagovat na článek

Please enter your comment!
Please enter your name here