Nositelkami vzestupného trendu jsou především ženy v nejmladší věkové kategorii 18 – 29 let, u nichž došlo k meziročnímu nárůstu o 6 %. Tři procenta přidala také skupina žen mladšího středního věku (30 – 44 let). „Mladší lidé jsou obecně otevřenější experimentům, chtějí zkoušet stále nové chutě, jejich loajalita ke značce a dokonce ani k typu piva ještě není tak vysoká jako v pozdějším věku. Pivovary na to reagují nabídkou pivních speciálů, jejichž obliba i mezi ženami stále roste,“ říká Martina Ferencová, výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven. O dvě procenta meziročně narostla i skupina žen, které v situaci, kdy si nemohou dát normální pivo, sáhnou po jeho nealkoholické variantě.
Pivo je v Česku nápojem vzdělaných žen s dobrými příjmy
Novými konzumentkami piva jsou nejčastěji ženy s vyšším odborným a vysokoškolským vzděláním
a také s vyššími příjmy. „My ženy přistupujeme k výběru jídla i nápojů možná o něco sofistikovaněji než muži. Více se zajímáme nejen o složení a kvalitu, ale taky o to, co je právě tzv. trendy. V tom všem pivo dokonale obstojí, doplňuje Martina Ferencová.
Dva půllitry týdně
V průměru ženy v Česku vypijí o něco více než dva půllitry týdně. Tento ukazatel meziročně narostl jen zanedbatelně. Mírně pokles podíl žen, které si dají jeden až dva půllitry týdně, a narostl podíl těch, které vypijí méně než jeden nebo naopak více než dva půllitry za týden. „Naprostá většina žen se přirozeně drží v mezích zodpovědné konzumace, která odpovídá maximálně dvěma třetinkám piva denně. Takové množství nenaruší ani případný dietní režim. Pivo je taky ideální iontový nápoj po sportovním výkonu. Osobně považuji 10° a nealko pivo za nejlepší nápoje, které kdy lidstvo vynalezlo“, říká prof. MUDr. Jan Pirk, přední český kardiochirurg a zapálený sportovec.
Roste zájem o výrobu
Žebříčku témat spojených s pivem u žen podle studie CVVM vévodí to, jak a z čeho se pivo vyrábí
a jaké jsou jeho dopady na zdraví. Prakticky vůbec je naopak nezajímá vývoj situace na trhu piva v ČR a ani to, jaké jsou pivní trendy v zahraničí.