Ideální svačina do školy i na cesty: pestrá a plná kvalitních potravin

0
7270
Foto: 123rf.com

Pokud máte děti školou povinné, určitě se jednou za čas setkáváte s tím, že si nevíte rady, jakou svačinku vymyslet. Nejen, že musí školákům chutnat, aby zbytečně nekupovali sladkosti, ale také by měla dodat dostatečné množství energie a látek důležitých pro růst. Nestačí se tudíž zaměřit jen na recepty, ale zejména na hodnotné potraviny. Prozradíme vám, z jakých jídel vybírat, a také jak se liší ranní a odpolední svačina.

Nepravidelná strava ve spěchu způsobuje bolesti hlavy, břicha i nesoustředěnost. Zaměřte se na kvalitní a pravidelný přísun jídla. Každodenní svačinka udrží vyrovnanou hladinu krevního cukru a oddálí únavu. Navíc zabrání zbytečnému přejídání a mlsání na večer, takže funguje jako prevence proti obezitě. Také byste neměli zapomínat na individuální potřeby vaší ratolesti. V případě sportovních aktivit by měl denní přísun kalorií odpovídat vyšší nutriční hodnotě. Neméně důležitý je i pitný režim, proto není třeba připomínat, že bychom se měli vyhnout slazeným nápojům.

Ideální svačina by měla být nejen pestrá, ale také připravena z hodnotných potravin. Dbejte proto na původ ingrediencí, ze kterých jídlo připravujete. Zaručenou kvalitu vám poskytnou potraviny s označením BIO, pocházející z ekologického zemědělství. V obchodě je poznáte podle log biolistu nebo biozebry. Biofarmy nepoužívají průmyslová hnojiva ani například syntetické pesticidy, takže se nemusíte bát, že by se nechtěné látky dostaly do připravené svačiny.

Vybírejte s dětmi

Vydejte se za kvalitními potravinami na místní bio farmu. Bude to zážitkem pro vás i vaše ratolesti. Poznejte, jak vznikají bioprodukty bohaté na živiny, vitamíny a minerály, které neustále se vyvíjející organismus dětí potřebuje. Bio farmy škálu nabízených potravin neustále rozšiřují a vy se tak můžete inspirovat a vyzkoušet nové produkty, které vašemu školákovi jistě zpestří jídelníček. Děti rozhodně vezměte s sebou. Budete tak mít jistotu, že si vyberou jen to, co jim bude opravdu chutnat.

Ranní a odpolední svačina

Jídlo by mělo být připravováno s ohledem na denní dobu. Ráno se zaměřte na sacharidy, které pomohou nastartovat myšlení. Dopolední svačina produkuje až 15 % denního příjmu energie, proto ji nemůžeme zanedbávat. Skvěle se hodí například bio celozrnné pečivo, které tělu dodá potřebnou vlákninu a také hrst oříšků, které zajistí příjem kvalitních tuků. Zapomínat by se nemělo ani na ovoce a zeleninu.

Na odpoledne se hodí spíše méně energeticky náročné potraviny. Doporučujeme zvolit mléčné výrobky, jako jsou například kvalitní sýry a jogurty, které můžete doplnit o nejrůznější ovoce.

Napsat reakci

Please enter your comment!
Please enter your name here