Nescafé využívá sílu kávy ke zlepšení životů lidí

0
119
Foto: pixabay

Nescafé využívá sílu kávy ke zlepšení životů lidí po celém světě. Investovalo už 8,5 mld. Kč. Jde o jednou z nejpopulárnějších značek kávy na světě. Každý sedmý vypitý šálek oblíbeného nápoje se pojí s touto ikonickou značkou. Málokdo ale ví, že pěstování kávy provází množství nejistot. Týkají se především příjmů farmářů a zdraví jejich plodin. Z tohoto důvodu Nestlé před deseti lety zahájilo ambiciózní Nescafé plán, jehož cílem bylo zlepšení života farmářů pěstujících kávu. Od jeho vzniku do něj Nestlé investovalo 350 milionů švýcarských franků v přepočtu až 8,5 mld. českých korun.

Změna zemědělských postupů i vyšší efektivita

„Spolu s našimi partnery a 230 agronomy z Nescafé jsme zlepšili nejen efektivitu, ale i zemědělské postupy na farmách, což farmářům umožnilo prodávat kávu pěstovanou udržitelným způsobem za prémiovou cenu. Dále jsme diverzifikovali zdroje jejich příjmů, abychom snížili jejich závislost na monokulturách. Tady však nekončíme. Naše programy se zaměří na další zlepšování sociálních podmínek na kávových farmách. Zvýšíme i naše úsilí v oblasti dodržování pracovních práv, ochrany dětí a posílení postavení mládeže a žen,“ říká Robert Kičina, tiskový mluvčí Nestlé Česko.

Do roku 2025 Nescafé plánuje dokončit přechod na stoprocentně udržitelnou a zodpovědně získávanou kávu, jejíž původ bude transparentně dohledatelný až ke skupinám zemědělců. Ověření a certifikaci kávy zabezpečí nezávislé organizace. V plánu je také snižování a odstranění emisí CO2 vznikající při pěstování kávy a následném zpracování a výrobním procesu. Změnou projdou i obaly. Přechod na ekologicky udržitelné je součástí plánů společnosti Nestlé, které se zavázalo nejen dosáhnout plné recyklovatelnosti balení do roku 2025, ale i nulových čistých emisí do roku 2050.

Aktivity pro zlepšení života farmářů v regionech produkujících kávu po celém světě hodnotí nezávislá organizace Rainforest Alliance, která je partnerem Nescafé. Ta pravidelně vyhodnocuje využívání osvědčených postupů na farmách a vývoj souvisejících ukazatelů, jako je např. produktivita.

10 let Nescafé plánu: Až 75 pocent kávy je získáváno zodpovědným způsobem

– V současnosti je 75 pocent kávy pro výrobky Nescafé získáváno zodpovědným způsobem. Jen v roce 2020 značka Nescafé zakoupila více než 649 000 metrických tun kávy, která byla získána zodpovědně, což je největší objem od jediného kupce kávy;

– Distribuovali jsme 235 milionů vysoce výnosných kávových sazenic odolných vůči chorobám, což překročilo původní cíl 220 milionů. To přispělo k renovaci téměř 120 000 hektarů kávových farem po celém světě;

– Vyšlechtili jsme a uvedli na trh 15 nových odrůd kávy Arabica a Robusta. Tyto odrůdy mají vyšší výnosnost, odolnost a vynikající kvalitu;

– Uskutečnili jsme více než 900 000 školení farmářů o správných zemědělských postupech. Cílem bylo optimalizovat produktivitu a náklady pěstování, zlepšit kvalitu úrody a snížit ekologickou stopu pomocí účinných zavlažovacích metod nebo technik prořezávání;

– Zlepšili jsme postavení více než 10.000 žen a mladých farmářů prostřednictvím rozvojových programů vedení a školení o ekonomickém plánování domácností;

– Posílili jsme obchodní dovednosti více než 10.000 farmářů se zaměřením na finanční gramotnost, výkaznictví a podnikání.

Do konce roku 2021 Nestlé zveřejní nový a rozšířený Plán udržitelnosti Nescafé. Společnost bude i nadále intenzivně pracovat na podpoře robustnějšího a udržitelnějšího odvětví kávy.

Napsat reakci

Please enter your comment!
Please enter your name here